Jak běžná pojistka pomůže při opravě?

Známe to všichni, stalo se pravidlem, že s koupí nového mobilu, nebo jiné elektroniky se prodejci předhání, aby Vám doprodali jinou doplňkovou službu. Ať už je to prodloužení záruky, nebo třeba pojištění proti mechanickému poškození. Právě na to, se dnes podíváme. Je skutečně nutné ho mít?



Velmi zjednodušeně se pojištění dělí na 2 skupiny. Pojištění, které chrání Vás, a pak pojištění, které platíte, aby byl chráněn někdo, koho jste mohli omylem poškodit.

V prvním případě, kde chráníte sebe. Zde se zahrnuje právě pojištění, které jste si možná přikoupili k vašemu telefonu, pak se informujte přímo podle podmínek daného pojištění jak postupovat.


Druhý případ, by mohl být daleko rozsáhlejší. Jedná se o všechny druhy pojištění, které si děláte, abyste případnou škodu, kterou způsobíte nemuseli platit vy. Nicméně nejčastěji skloňovený pojem v našem oboru je "pojistka na blbost".

Podle statistik pojišťoven má s pojistkou na blbost zkušenost 90% dospělé populace. To číslo je tak vysoké, protože toto pojištění máte často "zdarma" k jiným pojištěním, např. pojištění domácnosti, k povinnému ručení, často ho dostáváte např. ke kreditní kartě, nebo ke zdravotnímu pojištění Vašich dětí, cestovnímu pojištění.

Kde Vám tedy může pomoci pojistka na blbost? Pokud telefon spadne Vám, tak pravděpodobně šance na uplatnění škody klesá, pokud ale vy (jakožto pojištěný) rozbijete mobil kamarádovi na narozeninové oslavě, kamarád je krytý díky vám.

Obráceně to bude např. pokud si na Vaší zahradě hrají děti a vám sousedův syn shodí telefon na zem a rozbije se, zeptejte se souseda, zda jsou pojištění, jak jsme si již řekli, je 90% pravděpodobnost, že nějaký druh pojištění má a opravu zaplatí pojišťovna.

Jaké jsou nejčastější nehody, které pojišťovna kryje?

Kamarádi na oslavě Vás hodili do bazénu a měl(a) jste v kapse mobil.
Při strkanici v autobuse do vás strčila "spolucestující" a displej prasknul po pádu na zem.
Při autonehodě vám mobil vylítnul ze sedačky a rozbil se o palubní desku.
Kolega v práci zakopl o kabel, kterým jste zrovna nabíjel(a).
Číšník v restauraci rozlil pivo na Váš telefon.
Při pádu na kole, lyžích, bruslích atd.

U něktěrých druhů pojistek můžete uplatit i škodu v rámci rodiny, nejčastější případ je, že se Vaše děti hádají o tablet, až skončí na zemi.


Jak potom celá oprava probíhá?

Obvykle je nutná návštěva servisu, kde v případě, že je oprava jasně rentabilní, (např. nový telefon 14990,- a servis "jen" 4990,-), telefon rovnou opravte a nechte si udělat "Technický posudek pojišťovně". Ten pak společně s fakturou přinesete na pojišťovnu, která Vás vyplatí, podle podmínek Vaší smlouvy.

Pokud je oprava dražší, např. telefon stojí 4990,- a servis by Vás stál 3790,-, doporučujeme telefon zatím neopravovat, pouze nám ho přineste na diagnostiku, která stojí 290,- Kč. My celý telefon otestujeme, naceníme případnou opravu a opět vystavíme technický posudek, se kterým zajdete na pojišťovnu a ta se vyjádří, zda telefon máte opravit, nebo raději koupit nový.

Rozhodně doporučujeme před každou takovou událostí kontaktovat i Vaší pojišťovnu. Za několika leté působení našeho servisu jsme připravovali posudky snad pro všechny české pojišťovny a každá má podmínky trochu jiné. Některá chce např. fotografii rozbití předem atp.

 

 

 


Upozornění na konec je ještě takové, že náš úmysl je vás pouze informovat, jak postupovat, pokud Vám někdo, nebo Vy někomu rozbil drobnou elektroniku. Určitě vás nenabádáme ke zneužívání jaéhokoli pojištění. ✌️